Social media helpen bedrijven harder groeien

Bedrijven die zakelijk gebruik maken van social media groeien harder dan bedrijven die dat niet doen. Zeven op de tien bestuurders gelooft dat social media de strategie van de onderneming verandert. Dat blijkt uit onderzoek dat Millward Brown heeft gedaan in opdracht van Google.

Groei

69 procent van 2700 ondervraagde bestuurders uit Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk gelooft dat social media bedrijven helpen groeien.

Impact

Verder blijkt dat maar liefst 45 procent denkt dat bedrijven het niet overleven als zij geen social media gebruiken. Binnen bedrijven die op jaarbasis meer dan 10 procent groeien, geeft 81 procent aan dat social media aanzienlijke impact heeft op de groei. De helft van deze bedrijven zet social media in om de omzet te vergroten.

Samenwerken

Toch gebruikt slechts een minderheid van de ondervraagden regelmatig social media. Slechts vier op de tien ondervraagden gebruikt ze voor het vinden van mensen, informatie of expertise. Ook samenwerken, delen van kennis en bouwen aan zakelijke relaties worden genoemd.

Zakelijk

Bijna een derde van de Nederlandse werknemers die social media gebruiken, doen dat dagelijks voor zakelijke doeleinden. Ze denken 15 procent efficiënter te werken, doordat ze minder hoeven te mailen, reizen en vergaderen.

Bijna zeven op de tien denkt dankzij social media makkelijker goede werknemers aan te trekken en vast te houden. Frequente gebruikers van social media zijn meer tevreden met hun baan en zouden eerder hun werkgever aanbevelen dan niet-gebruikers.

Bron: werken20.nl

Meer weten over social media?

Wilt u meer weten over onze ervaring met social media en wat wij voor uw social media vraagstuk kunnen betekenen? Neem contact op voor een afspraak via mail of bel 026 – 84 89 069